måndag 16 maj 2011

Malin Jeppsson Qui docet, discit - Den som undervisar lär

 Malin Jeppsson Qui docet, discit - Den som undervisar lär. Livet är ett livslångt lärande och sharing is caring.
Jag utbildar och föreläser och har workshops om IKT, formativ/summativ bedömning, LPP:er utifrån Lgr11, elever i behov av särskilt stöd, verbal dyspraxi eller enligt önskemål.

Erfarenhet från skolan får jag givetvis från mitt arbete som pedagog. Jag arbetar med elever i från år 6 till 9 i svenska och so. Jag arbetar gärna med entreprenörskap i utbildningen. Att coacha och leda elever till eget lärande är mitt motto. Få in verkligheten i utbildningen är en förutsättning för utveckling. Samarbete mellan ämnena och IKT skapar möjlighet till större måluppfyllelse och roligare skola. Jag är där för elevernas skull. Har de roligt har jag det och kanske vice versa.

Att utbilda mig till lärare var ett mycket bra val. Efter min utbildning i Halmstad, som svenska och so-lärare med mediaprofilering, har jag läst specialpedagogik i Kristianstad, på halvfart distans samt företagsamt lärande via Region Halland. Älskar mitt arbete, som ger många utmaningar! Jag har ingen som helst tanke på att inte arbeta som lärare. Detta ger energi samt ökar min möjlighet till att utvecklas, vilket ger mig större erfarenhet och möjlighet till att dela med mig.
Vision
Delge och smitta av mig med den glädje det är att arbeta med elever som visar att de kan och vill oavsett...
Priser/utmärkelser
Nominerad med smedingeextra.se i Webbstjärnan 2011 med klass 6A1 Smedingeskolan.

Stipendium Handikappenhet Halmstad kommun, C-uppsats "Elever i behov av särskilt stöd"
Produkter

Utbildningar och föreläsningar efter kundens önskemål, som går att koppla till dagens skola och behov.

  • Malin Jeppsson Qui docet, discit, enskild firma sedan april 2011
    Föreläser och utbildar i IKT, formativ/summativ bedömning, elever med särskilda behov, verbal dyspraxi mm.
    Uppdrag
    • Projekthandledare IKT Kungsbacka kommun april 2011
    Processhandledare för pedagoger i år 7-9 i en-till-en.  
    • Samverkan skola och arbetslivs rikskonferens i Jönköping, föreläsning: "Digitalskoltidning utifrån ett företagsamt lärande-perspektiv. 
    • GRUL Kick off Chalmers augusti 2009; workshop "Praobloggar"
    • Föreläsning Att leva med verbal dyspraxi maj 2009
    • Föreläsning på Ågrenska, nationellt centrum för funktionshinder, för föräldrar, logopeder, talpedagoger, språklärare, stödpersonal mfl. 
    • Föreläsning Att leva med verbal dyspraxi 2001, SU, logopedstudenter
      
    Arbetsgivare
    Kungsbacka kommun
    Lärare · sedan augusti 2004 på Smedingeskolan, år 6-9, svenska och SO 

    Uppdrag mm på Smedingeskolan
    • Webbstjärnan 2011
    Startar augusti 2011, smedingeextra.se 
    • Centrala ämnesgruppen, svenska,Kungsbacka kommun
    sedan augusti 2010
    • Samordnare för A1, from maj 2010
    • Barn och ungdomsombud from augusti 2000
E-post
jeppsson.malin@gmail.com
Telefon070-6936187, 031-936187
















https://www.facebook.com/pages/Malin-Jeppsson-Qui-docet-discit/208729812500428?sk=info
 Copywright 2011-05-16

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar